Hooaeg 2004

12-14.11.2004 President's meeting in Austria

Septembris sai EPK kirja, kus kutsuti juhatusest kaks liiget Porsche Club Coordination korraldatud Euroopa Porsche Klubi presidentide kohtumisele. Võtsime kutse rõõmuga vastu ja asusime oma teekonda planeerima.

Reede, 12.november 2004

12. novembri hommikul astusime Tallinnas lennuki peale, et lennata Münchenisse, kust edasi Austria poole reisida. Müncheni lennujaamas pakkisime ennast rendiautosse, milleks oli Golf V. Meie sihtpunktiks oli Austria üks tuntumaid suusakuurorte Saalfelden ja kõik see ainult 300km kaugusel Münchenist. Valisime kaardilt meelega pikema ja mägisema tee ja kütsime 1.4 Golfi kuumaks.

Tee osutus päris huvitavaks, ilm vaheldus päikesepaistelisest “kevad” ilmast tiheda udu ja madalate pilvedega teispool mäekurusid. Elevust tekitas eespool asuv Gmünd. Korraga olime aga mägedest üle ja Gmündist möödas. Kiire otsing kaardil näitas, et Austrias on tervelt 5 Gmündi ja meie olime läbi sõitnud ühest sellest "valest".
Õhtuooteks jõudsime ilusasti hotelli, mis asus kahe püstloodse mäe vahel orus. Tundus, nagu oleksime naasnud meie halli Eestisse, sest päike üle mägede ei ulatunud.
Pakkisime asjad lahti ja võtsime suuna lobby baari kohalikku Weissbier’i nautima. Ajasime jalule ka Soome klubi asepresidendi Sebastian Lindströmi, kes puhkas välja reisiväsimust. Siit algas sisuliselt terve reisi kestnud erinevate klubide omavaheline lõbus tögamine ja nalja tegemine. Ette rutates võib ütelda, et juba ammu pole me näinud nii palju lõbusaid ja sõbralikke ja iga nurga peal nalja tegevaid härrasmehi :-).
Õhtu lõppes ametliku vastuvõtu ja õhtusöögiga hotellis. Kuna järgmine päev oli täistööpäev, siis umbes südaöö paiku mindi reisiväsimust välja puhkama.

Laupäev, 13.november 2004

Laupäev oli nö tööpäev. Kõigepealt esitles iga klubi esindaja enda klubi 2004. aasta tegemisi. Ja siis jõuti peateema juurde: PCC oli valmistanud ette klubide sponsorluse koostööprojekti firmaga Modulum ning seda siis presenteeriti meile. Projekti eesmärgiks on koondada klubide sponsorid ühtse mütsi alla ja läheneda sponsorlusele laiemalt ja regioonipõhiselt.
Teisteks teemadeks oli klubidele loodud CMS (Web Content Managemet Cystem) ja PCC enda veebsait. Kui teemad õhtu lõpuks läbi said arutatud, avastasime, et vahepeal on hakanud väljas lund sadama.
Õhtusöök toimus ühes mägikõrtsis, kuhu mindi renditud bussidega. Terve tee jooksul ei näinud me ühtegi hingelist, aga kui kõrtsi jõudsime, oli see inimestest tulvil. Peale väikest napsu ja ülihuvitavat õhtusööki jagati meile kätte paberid, millele tuli anda allkiri, et pühapäeval kätte jagatavad 997'd naasevad ka tervetena. Tuliselt vaieldi selle üle, kes saab 996 Turbo S’i rooli. Joona ja Janek "nõudsid" endale manuali ja loobusid vabatahtlikult Carrera S'st, sest kohale toodud 20'st autost olid kõik S'id automaadid.

Terve õhtusöögi ja autode jagamise ajal käis üleüldine killu panemine ja nalja sai nii, et kõhulihased valutasid. Vahepeale veel sellise infokild, et Janeki kõrval istus Belgia klubi president, kelle parim sõber ja naabrimees on Jacky Ickx. Ühesõnaga, oli kogu õhustik uskumatu ja lõbus ning baaridaam tõsine tujukütja. Iiri president kisti laua peale tantsima ning järgnes õrnalt erootiline tantsustseen lae all poomil. Kogu seltskond oli pöördes ja melu taevani. Lõpuks rokkisid ka teised baarikülastajad koos meiega.

Pühapäev, 14.november 2004

Peale hommikusööki toimus veel viimane kogunemine, kus jagati välja uute 997 võtmed. Kuna öö jooksul oli sadanud ca 15 cm lund, toonitati ettevaatlikkusele. Joona kommentaari, et PSM’I ilmselt välja lülitada ei tohi, võetakse vastu suure naeruga. PCC inimesed vaatasid kohkunult üksteisele otsa ning muigasid, et, jah, seda nuppu on keelatud puudutada. Siit alates kutsuti meid “crazy Estonians” Tehti kaks gruppi, kiirem ja aeglasem ning siis oligi aeg minna autosid lume alt välja kaevama. Peale mõningat segadust ja sõbraliku naaberriigi klubi presidendi julma nalja eestlaste auto tühjast kummist, asusime teele selle õige Gmündi poole. Saime teepeale kaasa veel hoiatuse, et kiirust eriti ületada ei tasu, sest Austria trahvid on jubedad ja saadetakse välismaale järgi. Nojah, teepeal lasti seitsmeses rongis kogu aeg 150-170'ga ja siis nö. aeglasem grupp, kes pidi libeduse tõttu rahulikumalt võtma, jõudis meile poolel teel rahulikult järgi. Meie auto spidomeeter registreeris ühel momendil 212km/h, aga Horvaatia poisid olid isegi 220-t näinud. 997 Carrera oli muidugi absoluutselt fantastiline.
Umbes kahe tunni järgset mõnusat kruisamist ja jõudsime Gmündi. Gmündi ja Porsche muuseumi kirjeldamine oleks sõnades võimatu. Tõeline Porsche fänn jõuab sinna lõpuks niikuinii ning sõnad ei anna seda pilti mitte üks gramm edasi. Niipalju, et muuseumis oli ca 20 autot alates sõjaaegsetest armee sõidukitest lõpetades erinevate ringraja masinatega. Super!
Peale muuseumi külastust nautisime veel kohalikus söögikohas lõunat ja juba oligi aeg asuda tagasiteele.
Tagasitee oli seekord teine, sest öösel sadanud lumi oli kas ära sulatatud või ära koristatud ja me saime võtta mägisema tee. Osades kohtades oli siiski väga libe, aga PSM hoidis auto ilusasti õiges suunas. Umbes neljaks jõudsime hotelli, jätsime Porsche rahvaga hüvasti ning istusime 1.4'sse Golfi, et alustada tagasiteed Münchenisse.

See reis jääb veel pikaks ajaks meelde.

23-24.10.2004 Hooaja lõpetamine Vihula Mõisas

23.okt

Laupäeva keskpäeval kogunes hulk Porscheklubilisi, et tõmmata joon alla käesolevale hooajale. Kokku kogunes viimase aja arvestatavaim kogus klubiliikmeid ja nende kaaslasi. Oodates ära viimased hilised saabujad asusime teele Saku Õlletehase poole.
Saku Pruulikojas saime kokku meie giidiga, kes asus tutvustama meile Saku õlle tootmise üksikasju. Teepeal nägime ilusaid suuri ja läikivaid vask-vaate, kilomeetreid taarat ja toomisliine. Seejärel asuti päeva põhilise osa juurde – degusteerimine. Välja oli pandud suurem osa Saku toodangust – mineraalveest õlleni.

Peale õlletehase külastust asutasime teekonnale Vihula mõisa. Selleks valisime eriti kurvilise tee läbi Palmse ja Sagadi. Mõisa ees korraldasime fotosessiooni ning seejärel paigutasime ennast tubadesse laiali. Veel enne õhtusööki põikasime läbi Altja Kõrtsist, kus nautisime väikest eelrooga ja jõime head-paremat.

Kelle seitsme paiku õhtul ootas meid „ametlik“ õhtusöök ja muud pidulikud toimingud. 2004 aastal liitus Eesti Porsche Klubiga kaks uut liiget – Lauri ja Andres. Mõlemad näitasid ennast „katseajal“ eriti kiiduväärsest küljest. EPK-l on rõõm tervitada uusi liikmeid oma ridades.
Järgnevalt autasustasime me EPK meistrivõistluste raames võitjaid ja andsime välja tänukirja eriliste teenete eest. Siinkohal suurimad tänud Peep Pihotalole, kelleta oleks Eesti motorspordi maastik poole igavam.

Söödud ja joodud läksime me sauna, kus toimus fotosessioon 2004 aasta üritustest. Tänu Jamesile saime me visata ka lühikese pilgu videokokkuvõttele. Järgnes öö otsa kestev saunamõnude nautimine ja filmiklassikute vaatamine.

24.okt

Lõunaks olid ka laisemast laisemad tugeva lärmi peale ülesse aetud ning kohvi ja koogiga turgutatud. Kuna keegi veel koju ei kippunud, siis otsustati teha väikene detour ning alles seejärel koju jõuda. Peale kurviliste teede nautimist Kunda lähiümbruses, vahvat Kalvi ja Palmse mõisat, laekusime me Viitna kõrtsi, et nälga kustutada ja reisiväsimust puhata. Hea parem söödud, asusime me kõik kodupoole teele.

Lõpetuseks

Eesti Porsche Klubi juhatus tänab klubilisi suurepärase 2004 aasta eest.

25.09.2004 Open Track 3

Kõik algas sellest, et suvisel Soome Porsche Klubi üritusel Ahvenistol mainisime suurepäraselt korraldatavat Open Track Challenge't Pärnus. Matti haaras sõnasabast ja organiseeris veel 8 sõpra/autot Pärnusse. 24.sept õhtul veeres laevalt maha 9 SPK klubiliiget ning suundus Pärnusse.

Kutsutud sai ka lätlased ning leedukad. Kahjuks ei saanud lätlased Porsche rivi täiendada, küll aga tulid Leedust kohale 5 Porschefänni, ning 25. septembri hommikul jõudsid nad Pärnusse. Koos Eesti masinatega tuli kolmandale ja selle aasta viimasele OTC-le võistlema 15 Porschet. Lisaks osalejatele käis kohapeal veel pealtvaatajatena 4-5 Porschet.

Seega, 25.sept hommikul kogunesime Pärnus ja sõitsime kolonnis Sauga ringrajale. Ilmataat hellitas meid hooajaliste vihmavalingute ja väga jaheda ilmaga. Laskmata märjal rajal ennast segada, läksid kõik sõitjad suurima rõõmuga rajale viimast võtma.

Päeva teises pooles kuivatasid 30 autot ning tugev tuul raja nii kuivaks, et Hannu sõitis oma GT3-ga päeva parima aja (39,1 sec). Lisaks aina kiirenevatele ringiaegadele ei lasknud ka erinevaid põnevad sündmused/välja- ja möödasõidud sekundikski rajalt silmi ära pöörata

Õhtul seitsme paiku suundusid EPK ja SPK liikmed Jahtklubisse ning veetsid järgnevad paar tundi head paremat maitstes. Õhtu jätkus hotelli Strand lobby baaris ning tugevama tervisega klubiliikmed liikusid sealt edasi ööklubisse.

Pühapäeva hommikul külastasime teel Tallinna mitmeid kauneid paiku. Teepeale jäid Audru mõisakompleks, Kassari vana sild ja Padise Klooster. Viimane külastatud, sõideti veel kõik koos viimasele fotosessioonile ning oligi aeg külalistega hüvasti jätta. Kaunis nädalalõpp jõudis lõpule.

EPK tänab Soome ja Leedu Porsche Klubi ning loodab peatseid kohtumisi.

Erilised tänud Peebule ja Avole korraldatud ürituste eest.

31.07 - 01.08.2004 PCF Ahvenisto Rajapäev

Laupäeva 31. juuli varahommikul asusid kolm Porschet laevaga teele Soome poole. Olime sihiks võtnud külastada Soome Porsche Klubi (PCF) rajapäeva Ahvenisto ringrajal ja väisata Skandinaavia Carrera Cup-i Alastaros.
Pidanud maha pisikese debati peale maabumist, et kuhu suunas sõita, asusime teele Hämeenlinna suunas. Peale tunnist sõitu keerasime peateelt maha ja mõni minut hiljem kohtusime foori all endis PCF presidendi Mattiga ning bensiinijaamast hangitud kaart rändas kiiresti prügikasti. Haakisime ennast kollase 911 sabasse ja mõni hetk hiljem olimegi ringrajal.

Saabudes läbi sisenemis-tunneli ei osanud keegi oodata avanevat pilti. Esimese hetkega võttis see lihtsalt tummaks. Nii suur valik erineva ajastu erinevaid mudeleid võib vast leida ainult Porsche muuseumis. Kohal oli ca. 70 Porschet (924, 944, 968, 911 (alates 70-ndatest kuni uhiuue 997 välja), Boxster), millest ülekaalus olidki erinevad 911 mudelid. Eksootilisematest oli väljas nii Stroseki bodykitiga RUF kui kitsa kerega 964, millel vahel GT2 tehnika (üle 600hj). Lisaks Porscedele olid kohal ka mõned Ferrarid.

Ja ringrada - esimesed nähtavad kurvid kaovad kuskile kõrgustesse! Fantastiline vaatepilt! Baltikumis on kõige sarnasem rada Kacergine Leedus, aga kui seal vahelduvad mäed pikkade sirgetega, siis Ahvenistol on kurv kurvis ja mägi mäes kinni. Hilisem sõit Matti 911 kõrvalistmel meenub veel neid ridu kirjutades, see rada on lausa super. Kohalikud võtavad seda rada nii, et raja kõrval seistes tõusevad ihukarvad püsti. Üks valge 944 Turboga sõitja olevat nädal enne ametlikku üritust teinud 50 ringi soojendust ja seda on raja kõrvalt näha. Lisaks ringrajal kihutamisele kulus pool päeva ka slaalomi võistlustele. Õnneks oli just slaalomi aeg vihmane ning kui päris rajale lasti, oli rada juba kuiv.

Päev ei möödu ka ilma kurva vahejuhtumita. Külla kutsutud Soome Ferrari klubi liige lammutab oma masina raja piiretes päris ära. Liiginnukas möödasõit aeglasemast autost (veel niiskel rajal) lõppeb spinniga ja rajapiiretes. Minema pühitakse pool esimest pamperit, katus mõlkis ja tagumine velg tükkideks.

Kell kuus õhtul asume koos PCF liikmetega teele Alastaro ringraja poole. Ööbime Humppilas, kus õhtustame, käime suitsusaunas ja ajame niisama Porsche juttu.
Kell 1030 järgmisel hommikul oleme juba Alastaro ringraja ääres. Suundume Carrera Cup boksidesse, imetleme autosid ning räägime juttu sõitjatega. Endalgi hakkavad käed sügelema ja hirmsasti tahaks mõnda GT3 Cup autot proovida.

Saame kokku ka Carrera Cup organisaatoriga ning tutvustame talle ideed, et 2005 aasta võiks ühe osavõistluse pidada Baltikumis. Meie idee leiab sooja vastuvõtu ning tundub, et oleme tulnud oma mõtetega välja õigel ajal. Siit üleskutse ka Porsche fännidele, kes tahavad väheke vürtsitada oma igapäeva elu ja hakata sõitma Skandinaavia Carrera Cup’i. See ei olegi nii hirmus kallis kui võiks arvata. Kogu see lõbu maksab vaid ca 200 000 EUR aastas, millest auto hind on 109.000 EUR ning suure tõenäosusega saate auto eest hooaja lõpus sama summa tagasi.
Skandinaavia Carrera Cup kohta saab infot siit: http://www.carreracup.nu/

Edasi kulges päev raja ääres istumisega ning erinevate võistluste jälgimisega. Kavas olid erinevad veoautode võidusõidud, Vormel 3, B2000 ja Carrera Cup. B2000 võistlustest võttis osa ka Indrek Sepp Eestist, kes lõpuks saavutas 4. koha. Siis aga tuli kõigi Porsche omanike maiuspala – Carrera Cup. Cup võistluse ajaks oli rada just-just märjaks sadanud ja GT3-d kelgutasid rajal päris kenasti. VIP auto roolis olnud soomlane (B2000 Soome 4X meister) spinnas kaks korda ja lõpetas ikkagi viiendana.

Vaatamata pidevalt kimbutavale vihmali, oli vägagi kordaläinud nädalavahetus. Suur tänu Soome Porsche klubile kutsete eest osaleda. Samuti lähevad tänud kordaläinud nädalavahetuse eest kõigile reisil osalenutele. Erilised tänud lähevad Alfredsile ja Janale Lätti, kes osalesid järjekordsel PCE üritusel.

Rock Race 2004

Laupäeval toimunud kiirendusvõistlus Rock Race 2004 tõi Pärnu lennuväljale üle 10 000 pealtvaataja ja ning kiirendusrajale sadakond võimsat mootorsõidukit. Lisaks said huvilised lähemalt tutvuda 90 autonäitusele välja pandud masinaga läbi viie aastakümne ning uudistada võimsaid helisüsteeme dbDrag võistlusel.

Kiirenduvõistluse vaieldamatu haripunkt oli siiski päeva lõpus toimunud superfinaal, kuhu pääses iga võistlusklassi parim. Pinge säilitamiseks stardijoonel said võistlejad stardi vastavalt oma võimsusele ja välja sõidetud ajale.

04.06.2004 Teine Open Track Saugal

Juuli alguses toimus järjekordne Open Track Challange Sauga ringrajal. Ja ega siin pikalt polegi midagi rääkida.

koht Nimi (OT üldarvestus) Mark/Mudel Aeg (punktid EPK arvestuses)
 01  Margo (1) 996 40.887
 02  Oliver (2) 928GT 40.898 (10)
 03  Toomas (3) 968 41.410 (8)
 04  Heldur (4) 996 41,457
 05  James (5) 951 41,648 (6)
 06  Rainer (7) 944 42,422 (5)
 07  Joona (9) 944S2 42,590 (4)
 08  Lauri (21) 924 44,977

Mai 2004 Porsche Factory Lepzig - Cayenne Driving Experience

Porsche võimaldab tasu eest oma klientidele maastiku- ja ringrajasõitu. Selle tarbeks on neil Leipzigi vabriku juures klientidele mõeldud keskus ja ringrada.
Lendasime (mina, 993 omanik ja Sven, 996 Turbo omanik) Estonian Air’iga neljapäeval Berliini. See variant oli kõige odavam, edasi-tagasi piletid vaid 3500 krooni. Berliinis võtsime rendiauto, mis osutus Volvo S60-ks. Spidomeetril oli sellel täpset 5 kilomeetrit. Sõitsime siis tunni-pooleteisega Leipzigisse, ca 200 km kaugusele. Auto alt tuli tavoti põlemise lõhna….

Leipzigis saatsime õhtu mööda vanalinnas asuvas sushi-restoranis, mida soovitame soojalt. Hiljem ka mõnusas chillimise-baaris CoCo, millel rannaliivast põrand!
Kogu reedene päev kulus põhitegevusele kus päevakorras 3 asja: vabriku külastus, skid-pad ning ringrajasõit Cayenne’ga ja maastikusõit. Keskuse juurde jõudmine oli juba enam kui muljetavaldav. Sissepääsu juures olid eri värvides 996 GT2 ja GT3 autod, lisaks mõni Turbo ja Cabrio. Lõin peast hinna kokku, sain üle 10 M eesti krooni. GT2-te nägin üldse ihusilmaga esimest korda.

Kuna ingliskeelseid külalisi oli seekord vähe, siis saime asju uudistada kolmeses grupis. Kolmas meist oli luksuskaatrite müüja USA-st New-York’ist. Giid oli ülipüüdlik, kuid kahjuks mitte väga kompetentne. Näiteks vabalthingav mootor tõlgiti saksa keelest otse inglise keelde imemismootoriks… (suck-engine).
Vabrik äratas imetlust ja usaldust! Tegu on vaid viimase lüliga tootmisahelas e. kokkupanekuvabrikuga. Sõlmed ja osad saabuvad liini äärde just-in-time. Ainsaks laoks on treiler, milles nad tuuakse. Iga päev pannakse kokku 150 Cayenne, sellega saab hakkama vaid 85 inimest. Tehas on valgusküllane, meeletult puhas ja üllatavalt vaikne. Põrand on helebeezhist epoksist ja kõige valjem heli on automaatsete 2,5-tonniste transpordialuste kummirataste krigin puhtal põrandal. Autosid hakatakse koostama kahel eri liinil. Ühel liinil mootor, sillad, vedrustus, käigukast; teisel kereosa. Ühes punktis saavad need kaks liini kokku ja seal toimub „marriage”, nagu kohalikud ütlevad. Iga viimane kui detail on individuaalne ning just selle auto jaoks planeeritud. Vapustav täpsus ja ökonoomia!

Sama katuse all koostatakse ka Carrera GT-sid. Neid on koguarvust 1500 valmistatud selleks ajaks ca 150. Meie öeldi, et umbes 25 autot 1500-st on veel eeltellimata, seega on meil võimalus. Carrera GT kokkupanek on puhas käsitöö. Päevas valmib 3 autot ja sellega on ametis 75 inimest (võrdle Cayenne numbritega 150 ja 85). Süsinikkiust monokokk tuleb Itaaliast ja selle külge hakatakse tasapisi lugematuid juppe käsitsi külge keerama. Kõik autod testitakse ringrajal.

Tehase direktori kabinet on keskmise suurusega klaasist seinadega ruum. Temal on ülevaade tehasest ja vastupidi. Kogu tehas on pindalalt kaunis väike, ca 10 000 m2, mis laiendatakse 15 000-ni.
Justkui kogemata oli „unustatud” gift shopi juurde uus 997, mille ametlikku tutvustust veel pole olnudki. Saime piisavalt aega seda vaadata (ja ka fotografeerida) ning Porsche-rahvas tundis suurt huvi, mida sellest mudelist arvame. Ka tehnilised andmed ning varustus tehti meile teatavaks. Avaldasin arvamust, et standardmudel on liiga väikeste 18-tolliste ratastega ja jätab liiga tsiviliseeritud mulje. S-mudelit me ei näinud, kuid see on standardis 19-tolliste velgedega, mis paremini rattakoopaid täidavad.
Peale tehasetuuri ja kerget lõunasööki (mille juurde kuulus ka väike vein, jagatigi meile autod välja. Esimesena proovisime märjal asfaldil mööda märga ringi sõita. Pettumuseks selgus et PSM-I väljalülitamisel mingid stabiliseerivad funktsioonid jäid ning vaatamata maksimaalsele provotseerimisele, ei õnnestunud meil Cayenne Turbo-t panna sõitma külg ees 4 ratast kaapimas. Aga midagi sinnapoole oli küll ning see oli lõbusam, kui arvasime. Skid-pad on ring, mis lisaks veele on mingi keemiaga veel libedamaks tehtud. Seal oli nii libe, et polnud eriti huvitav. 2,5-tonnised autod libisesid külg ees, kuni puhas asfalt vastu tuli ja siis said kriuksatades kontrolli tagasi.
Leipzigi ringrada on väga huvitav. See kopeerib parimaid palasid siit-sealt. Sisse on poogitud näiteks Laguna Seca suurte kõrgustevahedega kurvid.
Vaatamata eelarvamustele oli ringrajasõit Cayenne-ga kaunis huvitav. Kehtivad samad reeglid ja sõiduliinid, mis 911 puhulgi. Kiires tagakurvis sai raske auto ikka suurel kiirusel libisema. Juhtimisvead maksid kohe kätte ja kiirus kannatas. Peale 4-5 ringi hakkas rütm tulema ja ringiajad läksid paremaks. Proovisime erinevaid mudeleid. V6 on linnas võib-olla hea, aga ringrajal ei liikunud üldse.
Meil õnnestus näha, kuidas professionaalid sõidavad Cayenne Turboga. Kurvi läbimise kiirus oli täiesti fenomenaalne. Sõideti „Subaru stiilis”, ehk autot hoiti nelja ratta veoga rajal, kummid suitsesid. Autos samal ajal lisaks juhile 3 VIP-külalist.

Oodatust huvitavamaks kujunes ka maastikusõit. Tehase taha on rajatud päris mitmekülgne maastikurada koos tõusude-languste ning porimülgastega. Täiesti harukordne kogemus oli 60%-sest tõusust ülessõit. Esiaknast nägi vaid linde ja katuseaknast seljataha vaadates maad. Aga üles sealt läks! Hea, et selline võimalus oli. Oma autoga ei roniks sellistesse kohtadesse, kus nüüd sõitsime. Tihtipeale olid diagonaalis vastastikud rattad maast lahti ning veojõukontroll tegi espressomasina-häälitsusi, et vedavatesse ratastesse jõudu juhtida. Kogu selle maastiku juures ei palutud meil isegi diferentsiaale lukustada. Madalduskäik, kõrge asend ja pehme vedrustus oli küll korralduseks.

Nägime veel üht-teist huvitavat. Näiteks porgandivärvi 4 karbon-sportistmega Cayenne Turbo, millel madaldatud vedrustus ja toruraam. Sellega pidavat kohalikud ringrada harjutama. Siis nägime ka usteta Boxster Speedsterit, millel sportistmed, 4-punktivööd, 20-tollised Cayenne veljed koos ülimadalate semi-slick ringrajakummidega. Kah õppe-otstarbeks. Inimesed oskavad tööst ilmselt seal rõõmu tunda.
Enne tagasilendu Tallinnasse, veetsime päeva ka Berliinis.

Jäime reisiga väga rahule.
Jaak

23-26.06.2004 Road Trip, Jaanipäev - Ligo - Jonine's

Kolmapäev, 23. juuni 2004. a.

09:00 kohtub 10 liikmeline seltskond Laagris ja peale mõningast kohmitsemist asub teele Pärnu suunas. Valisime tee läbi Lihula ja Audru, sest teetööd ja 30 km/h kiirus tundusid liiga ekstreemsed.
Pärnusse jõudsime õnnelikult, tankisime ennast odavat Eesti kütust täis ja suundusime edasi piiri poole. Ligikaudu 11:00 ületasime viperusteta piiri.
14:15 jõudsime uue Porsche Centrumi ette ja kohtusime Läti Porsche fännidega (üks auto).

Reastasime oma pillid keskuse ette ritta ning lasime kaameratel oma tööd teha. Peale uudistamist Centrumi ümber käisime Lidos söömas ja mee-õlut maitsmas.
Helistasime ka kiusu pärast Eestisse, sest piirist alates oli olnud väga soe ja päikseline.
16:00 Jätkasime reisi Leedu suunas, meid on nüüd kokku 12. Siinkohal tänud Alfredsile ja Janale, kes ainukestena lätlastest meie reisiga liitusid.
Ilma suuremate viperusteta ületame õhtul Leedu piiri. Tekkis küll väike arusaamatus ühe puuduva volitusega, aga tänu Euroopa Liidule ning väitele, et Läti piiril kõik toimis, lasti meid siiski maale.
Kaisadorise juures kohtume Leedu aktivistidega, kes on meile öökohad ja õhtusöögid broneerinud. Saame oma käsutusse privaatse maja järve kaldal koos sauna ja basseiniga.
Enne sauna aga laseme toitudel ja kohalikul õllel hea maitsta. Presidendile antakse peale sööki austav ülesanne lõke püsti panna ning asepresident saadetakse õlle järgi. Õhtu lõppeb sauna külastamise ning Jaanide tähistamisega.

Neljapäev, 24. juuni 2004. a.

Peale hommiksööki sõidame Kaisadorisesse, et osaleda autoorienteerumisel. Leedukad on maha märkinud „hullu raja“. Punktid polnudki rasked aga asja tegi keeruliseks keskmine kiirus. Eks osalised ise tea paremini rääkida oma kiirustest. Siinkirjutaja oli kaardilugeja ning koos piloodiga sõitsime me raja läbi igal juhul kiivrites. Peaaegu puhta töö teevad siin eestlased, kes võtavad kolmanda ja esimese koha.

13:00 Lõunakohvi Kaunase vanalinnas
13:30 Saabume lõpuks Kacergine ringrajale Kaunase lähedal ja anname kummidel hagu. Rada on parajalt pikk ning kiire (sirgel 200+ km/h), lisaks leiab rajalt paar hea tõusu ja langust. Igal juhul rada rokib täiega. Võõramaalaste delegatsioon teeb rajal puhta töö ning korjab kõik poodiumikohad, lisaks ka viienda koha.
Esimene koht Alfredsile, teine Margole ja kolmanda koha võtab James. Jamesi saavutus on seda hämmastavam, et ta ei lasknud pöördeid üle 5000 rpm, kuna mootor polnud veel sisse sõidetud. Ajad: Alfreds 1:25, Margo 1:26, James 1:27 ja esimene leedukas neljandal kohal ajaga 1:35 Leedukaid võideti nende kodurajal tohutu ülekaaluga. Kuidas see võimalik oli, jäi kõigile arusaamatuks, ka leedukatele endile.

18:30 Sööme ringraja juures lõuna/õhtusöögi ning suurem osa seltskonnast asub teele Palanga poole. Joona jääb Kaunasesse oma autoostu vormistama ning kihutab seltskonnale järgi järgmine hommik. Palangasse jõuame päris õhtul aga õnneks on üks meie seltskonnast varustatud strateegiliste andmetega ning öömaja leitakse kiiresti ja peale mõningast kauplemist kiidetakse kõigi poolt ka heaks.
23:30 Seame enda tubadesse laiali ning lähme Palangas õhtust sööma.

Reede, 25. juuni 2004. a.

Magame rahulikult lõunani ja suundume seejärel hommiku/lõunasöögile. Seltskonnaga on ühinenud ka “värske autoomanik” Joona. Pugime ennast mõnusalt täis ning uuesti autodesse ja suund Nida poole. Enne seda avastame veel Palangast sirbi ja vasaraga mälestusmärgi “Suures Isamaasõjas võidelnud ja langenutele”. Palju õnne, leedukad!

15:30 ületame praamiga maakitsuse ja saabume poolsaarele. Kuna poolsaar on ka piiritsooniks, tekitab Joona transiitnumbritega auto suurt segadust. Meilt nõutakse ülemõistuse suurt sissesõidutasu. Peale pikka vaidlemist kohaliku politsei konstaabliga lõppeb kõik siiski positiivselt ning oma kukrut ekstra kergitama ei pea. Suundume sirgjoones randa peesitama. Ilm on ilus ja soe aga meri vaid 15 kraadi. 15 Celsiust ei heiduta kedagi ning terve seltskond käib ujumas. Mehed müravad veel lainetes, sest ranna lähedal on need nii oma meeter poolteist kõrged ja niidavad jalust.

19:30 Jõuame Nidasse ja tahame sööma minna aga parkimisega on tõsine probleem. Lõpuks pargime keelatud piirkonda ja kui tunni pärast naaseme leiame masinad raudus olevat. Väike sõbralik vestlus politseinikega ja me lahkume kergemalt kui tulime aga rõõmsatena. Nalja teeb veel kviitungile kirjutatud auto mark Porse.

20:45 Külastame Vene piiri. Kuna puudub nii Vene viisa kui ka igasugune huvi transiitnumbriga auto Venemaale viia, on Leedu ametniku kahtlus ka asjata. Peale fotosessiooni liigume tagasi sadamasse. Teel kohtame sama politseinikku, ta naeratab Joona autot nähes ning küsib süüdimatult: kus on mu pudel õlut? Kihutame minema.

21:45 Väljub praam mandrile ja me suundume tagasi Palangasse. Palangasse jõuame täpselt jalgpalli lõpuks ning näeme veel viimast 15 minutit sellest. Kes mängib, pole oluline, kõik väravad on oodatud.

00:00 Suundume Palanga ööelu nautima, käime muulil ja jalutamisest tüdinenuna istume õhtust sööma. Ärksamad jäävad veel rokkima kui varem tõusjad lahkuvad voodite suunas.

Laupäev, 26. juuni 2004. a.

Siinkirjutaja ja paar reisikaalast võtavad hommikul vara suuna Eesti poole.
11:30 Jõuab kolme-liikmeline seltskond Jurmala veeparki, kus veedetakse mõnusalt 2 tundi. Leiab aset taaskohtumine Alfredsi ja Janaga, kes kahjuks pidid reedese päeva tööl viibima ning ei saanud osa seiklustest mere ääres.
14:00 Suundume Eesti poole. Kuuleme, et ka Leetu jäänud seltskond hakkab liikuma Eesti poole.
18:30 Oleme kodus

15.06.2004 Uus Porsche Centrum Riias

15.juunil 2004 toimus lõpuks sündmus, mis rõõmustab kõiki Porsche fänne ja omanikke. Riias avati esimene "päris" Porsche keskus Baltikumis. Eestist oli avamisel mõned Porsche omanikud ja fännid ning Eesti Porsche Klubi juhatus.
Rahvale pakuti meelelahutust alatest jazzist, tantsust ja rock'n'rollist ning lõpetati Porsche värvides tordi ja vägeva ilutulestikuga.
Lisaks söögile ja joogile võis salongist leida nii mõndagi mis silma rõõmustas: Carrera GT, 993, 996 GT3, 996 Turbo, ... Kokku oli välja pandud 13 masinat. Lisaks oli kohal hulgeliselt Porsche omanikke ja muljet avaldav seltskond Saksast. Pilt oli ühesõnaga meeliülendav.

29.05.2004 One Mile Challenge

29. mail toimus Tapa lennuväljal järjekordne One Mile Challenge lõppkiirusvõistlus. Kõige meelierutavamad küsimused enne võistlust olid, kas Erkki Vapperi võidukiirus 268km/h aasta tagasi saab ületatud ning kes võidab?

Kohal olid igat masti eksootikat: BMW 540 Biturbo+Nitro, Toyota Supra 800hj, Porsche 996 Turbo, Porsche 951 Turbo+Nitro, BMW M3 CSL, CL55AMG jne. Kuigi võistlust segas kaks korda kõvem vihmasadu, lõppes kõik siiski väga positiivselt: parima lõppkiiruse sõitis seegi aasta välja Erkki Vapper, tulemuseks uus ametlik rekord - 277km/h! Porshe tõestas jällegi, et on parim autovalmistaja.

Kuna see aasta ei olnud enam klassi kuni 3L, siis jäi Erkki võit ka ainukeseks auhinnaliseks kohaks Porsche meestele. Siiski hoolitsesid kõik osavõtjad väga heade tulemuste eest: Kert Treufeldt 256km/h; Oliver Herne ja Heldur Karupoeg 240km/h; Joona Saluveer 225km/h, Rainer Karupoeg ja Art Schneider 205km/h.

Palju õnne Erkkile ning jääme ootama järgmist hooaega!

15.05.2004 Open Track Challenge I

15. mail toimus Pärnus Sauga ringrajal Open Track Challenge, mis oli ühtlasi ka EPK meistrivõistluste etapiks. Kuigi ilm oli väga külm ning terve tee Pärnusse sadas, peeti võistlus kuiva ilmaga. Parima tulemuse eest hoolitses James Herne, kes oli 40,840 sek üldarvestuses 4. Margo Muruste 996 Carreral oli 41,789-ga 6. Ülejäänud 5 Porsche sõitjat mahtusid kõik ühe sekundi sisse: Oliver Herne 43,133; Joona Saluveer 43,531; Rainer Karupoeg 43,801; Janek Part 43,875 ja Lauri Vaarma 43,961. Järgmine Open Track Challenge toimub samas Saugal 4. juulil.

Kohad EPK arvestuses:

6. Janek Part 43,875
7. Lauri Vaarma 43,961

28.03.2004 Hooaja avamine

28.03.2004 tähistasime Eesti Porsche Klubi sünnipäeva ning 2004.a. hooaja avamist kardisõidu ning õhtusöögiga pubis PAAT. Iru ringile karti sõitma kogunes 10 klubilist, kellest moodustati viis kaheliikmelist võistkonda süsteemis kvalifikatsiooni kiireim ja aeglaseim esimene tiim, teine ja eelviimane teine tiim, jne. Kui meeskonnad koos, asuti starti. Sõiduaeg oli fikseeritud - 30 minutit ning selle jooksul pidi toimuma 4-5 juhi vahetust.

I koha said ja 10 punkti jagasid Hannes ja Margus
II koha said ja 8 punkit jagasid Tom ja Raido
III koht ja 6 punkti läks Joosepile ning Valterile
4. koht olid Joona ja Lauri (5 punkti)
5. koht Janek ja Peep (4 punkti)

Kardisõidud sõidetud läksime kõik koos Paat'i. Seal ootas meid reserveeritud laud koos snäkkidega. Kõigil oli võimalus nautida väga head merevaadet, maitsvaid sööke / jooke ning arutada nii Porschede kui ka EPK 2004. hooaja üle. Õhtu lõppes hilistel öötundidel.

21.02.2004 Jäämatk Soodla veehoidlal

Laupäeval, 21. veebruaril, toimus Porsche Klubi organiseeritud ja seikleja.com poolt läbi viidud uisumatk Soodla veehoidjal. Kuigi alguses oli ka võimalus, et matk toimub mere jääl, otsustati tänu tuulisele ilmale Soodla veehoidla kasuks. Ilm oli imekaunis - päike paistis, olid mõned soojakraadid ning puhus mõõdukas tuul.
Soodla veehoidja ääres ootas meid giid Alar, kes jagas kõigile kätte spetsiaalsed uisud ja suusakepid, ning seletas lahti põhitõed veekogu peal uisutamiseks. Peale sissejuhatust võis retk alata. Tänu taganttuulele jõudsime vähem kui tunniga 7km trassi lõpppunkti. Seal pidasime maha vägeva pikniku. Seikleja.com poolt oli soe tee ja pirukad ning jutukas giid, meie poolt hea seltskond. Lisaks piknikule jõudsime püsti panna ka kaks lumememme. Siis oli aeg asuda tagasi algpunkti.
Nüüd oli tegemist palju raskema ülesandega. Vastutuul muutis liikumise üpriski aeglaseks ning nii mõnedki matkast osavõtjad pidasid paremaks uisutamise asemel jalutuskäigu ettevõtta. Poolel teel tegime peatuse ning põikasime metsa, kus asus nõukogude tankide ja kahurite õppepolügoon. Siis oli vaja ette võtta veel viimane ponnistus ning jõuda tagasi autodeni.
Hästi organiseeritud retk, väga ilus ilm ning meeldiv seltskond muutsid veebruarikuise laupäeva kauaks meeldejäävaks.